I got it! I got it!

Posted: Wednesday, February 27, 2008 by Travis Cody in
24



Back on Feb 17 I posted about an online auction I won.

It came today!!! Wooooooooooooooooooooo!!!

I don't consider myself an "aging baby boomer". Technically I might be one...the cut off is supposed to be 1964 but I've never associated with the baby boomer generation. I'm generation-less.

But recently I have been nostalgic for the things of my youth.



This was my best toy for a long time. I used to stage major anachronistic battles too.

I'd have army guys and GI Joe's mixed in with my cavalry guys and Indians. I'd make rolled up paper cannonballs and huge spear bolts out of popcycle sticks.



And then the fight would be on baby!

Sometimes the Tonkas (trucks, not a rebel tribe) would crash through and wreak havoc. Or the hot wheels would speed out of control and race through the fort. But mostly it was army guys and GI Joe's and cavalry guys and Indians.

Hmmmm...I've got plenty of room...and I think I have some green plastic army guys around here somewhere. I wonder if I can find those old red, green, yellow, and orange 4" tall plastic Indians...on eBay perhaps????

Hehehehehehehehehehee!

24 comments:

  1. the teach says:

    Oh Travis you're such a guy! I think my brother played with that very set! Ha! Glad you liked the poem. :)

  1. Matt-Man says:

    Sweeeeeeet. My brother and I had one when we were kids. Good Job Travis. Cheers!!

  1. Yay for you, Trav! That's great.

    My hubby said that one of the best thing about having kids was getting to play with their toys. *grin*

  1. Cheesy says:

    LMAO LMAO!!
    I truly adored the photo's in graduated open-ness!

  1. Cool. I used to stage some battles myself. We had some wooden stairs in our house and I would have one group defending the stairs and the other attacking it. I had some Green GI guys, some dinosausrs, cowboys and indians, and I used things like empty shotgun shells and dried corn cobs as soldiers as well.

  1. Mo says:

    You crack me up.
    I love it that you love nostalgia like this.

  1. BeckEye says:

    At least it's not the "Fort Apache, The Bronx" play set.

  1. Oh Travis honey, you are such a treasure. You really are. I'm glad you won and now you can play. Tell Pam I'm so sorry. Bwahahahahaha. Big hug and have a great day. :)

  1. Turnbaby says:

    I love it! Yes you must venture back to Ebay!


    I've found some neat items of nostalgia there.

    So happy for you sugar.

  1. Bond says:

    Congrats dude.... Hours of play time to follow.... Will you let Pam play along too?

  1. DrillerAA says:

    It looks like the battle is over and only one warrior is still standing!
    I had the Alamo as a kid, because Walt Disney had made the movie "Davey Crockett" and Fes Parker also starred in the weekly TV series.
    Enjoy the toy!!!

  1. Akelamalu says:

    Well done on getting something so precious to you. :)

  1. Hooray for Travis! May you enjoy many hours of play (& old memories)!

    (*ROFLMAO @ Beckeye, btw!!!* OMG...I can imagine!)

  1. Dana says:

    Ooh! That looks like fun!

  1. Jeff B says:

    Way cool!

    I went to "nostalgia land" a few months back and got some old Girder and Panel building sets. I told Lisa I was getting them for the boys, but she knew they were really for me reliving my youth.

    The kids love them too, even though there aren't any electronic parts.

    Good times Travis

  1. Travis says:

    Teach: Boys and toys baby!

    Matt: It's all about the memories.

    Songbird: Well, I guess one of the best things about being a grown up is that we get to buy the toys we want!

    Cheesy: Hehehehehehehehe

    Charles: Oh yeah...dinosaurs! I forgot about those.

    Mo: I'm all about the nostalgia.

    Beck: Well, that would just be silly!

    Sandee: LMOO! I'm sure there's something out there that will get Pam's motor running, and then we'll have to get it so we can both have play night.

    Turn: I think I'm developing an addiction.

    V: Of course Pam can play. It's always better with two!

    Drilleraa: These were such great toys because you could play so many different kinds of games with them.

    Akelamalu: Thanks!

    Lana: YAY me!

    Dana: It is!

    Jeff: Imagination is the thing.

  1. Mags says:

    That's pretty darned cool.

  1. Travis says:

    Mags: It's way cool!

  1. lisa says:

    I love this! what fun to play with toys you enjoyed as a kid.

  1. Linda says:

    I bet opening that up and setting it all up brought back a ton of very happy memories for you. Congrats on your win!

  1. Oh my gosh - you are so awesome! I'm so excited for you!

  1. Dixie says:

    My younger brother had one of those. Awwwwww the memories.

  1. Travis says:

    Lisa: Yup, it's all about the memories.

    Linda: It sure did.

    Misty: Thanks!

    Dix: So many memories.

  1. Julie says:

    Awwww I'm so glad for you, honey! Does Mr. Tucker play with it with you?